pod patronatem Jerzego Pasikowskiego / edycja 2016
NESTLÉ Professional zorganizowało w tym roku pierwszą edycję konkursu kulinarnego
CHEF Culinary Cup pod patronatem Jerzego Pasikowskiego.
Finał tego konkursu, który odbył się na Targach EUROGASTRO 6.IV.2016, jest jednocześnie początkiem wdrożenia nowego premium brandu CHEF, stworzonego przez Szefów Kuchni dla Szefów Kuchni.
Marka CHEF została stworzona, aby promować kreatywność Kucharzy.
Produkty CHEF to bazy kulinarne będące niezbędnymi składnikami dla każdej wysokiej klasy kuchni oraz kucharzy, którzy mają wysokie aspiracje do tworzenia wyjątkowych dań.
Taka odpowiedzialność sprawia, że marka CHEF nieustannie dąży do perfekcji tworząc bazy kulinarne, do których używane są najwyższej jakości surowce, pozwalające dostarczać najbardziej autentyczne smaki i aromaty.
Opracowana 40 lat temu we Francji przez Kucharzy, marka CHEF jest bardzo mocno osadzona we francuskiej tradycji kulinarnej, czerpiąc w pełni z jej dziedzictwa.
W konkursie CHEF Culinary Cup obowiązkowym składnikiem jest wybrany przez uczestnika Fond marki CHEF z pośród:
- Fondów w płynie (demi glace, drobiowy, cielęcy, ze skorupiaków),
- Fondów w paście (cielęcy ciemny, jagnięcy, rybny, drobiowy),
- Koncentratów Fondów (drobiowy, rybny, z dziczyzny, ze skorupiaków).
Potrawy finalistów zostały ocenione przez dwa składy jury:
- Profesjonalny: Iwona Niemczewska, Robert Sowa, Jerzy Pasikowski
- VIP NESTLÉ Professional: Pierre- Claude Lambert – Central & Eastern Europe Manager, Artur Maciejewski – Country Business Manager
Jury profesjonalne dokonało oceny prac konkursowych z uwzględnieniem następujących kryteriów, przyznając odpowiednio punkty od 0-10 za każde kryterium.
- Składniki: odpowiedni dobór produktów poparty wiedzą na temat oferty lokalnej/narodowej w odniesieniu do najwyższej jakości oraz niepowtarzalności/unikalności i świeżości
- Umiejętności: przemyślana wiedza kulinarna i wysokie umiejętności w obróbce produktów użytych w daniu oraz profesjonalny sposób prezentacji uwzględniający szacunek do kuchni narodowej i jej historii oraz jej pierwotnego przepisu/pochodzenia
- Geniusz: inspiracje poparte wiedzą i wyjątkowe umiejętności w kreowaniu oraz identyfikowaniu osobistego stylu i współczesnej kultury kulinarnej z zachowaniem idealnej równowagi oraz harmonii smaków, formy i aromatów
- Perfekcyjny wygląd: perfekcyjna prezentacja dania tworząca jej wyjątkowy i niepowtarzalny wygląd
- Przekaz: indywidualny i jasny przekaz/opinia o daniu za pośrednictwem pracy oraz indywidualnej wizji w wykreowanym dania o kontekście kuchni narodowej/regionalnej
Zwycięzcami konkursu CHEF Culinary Cup pod patronatem Jerzego Pasikowskiego, edycja 2016 zostali:
I miejsce – Grzegorz Miśta, Fabryka Wełny & Spa****, Pabianice
II miejsce – Paweł Laśkiewicz, Pierogarnia pod Aniołami, Bydgoszcz
III miejsce – Karolina Wiśniewska, Hotel Wellness Provita*****, Kołobrzeg
Wyłonieni zwycięzcy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 10 000 , 7 500, 5 000 złotych, statuetki, dyplomy oraz drobne upominki.
Z kolei jury VIP NESTLÉ Professional dokonało subiektywnego wyboru laureata, który otrzymał nagrodę specjalną w postaci nowoczesnego sprzętu gastronomicznego oraz wyjątkowej statuetki w kolorze czarnym.
Nagrodę specjalną otrzymał: Tomasz Soczumski, Odyssey Club Hotel Wellness & Spa*****, Kielce
Konkurs został objęty patronatem medialnym przez najważniejsze tytuły w branży gastronomicznej: magazyny Food Service, Poradnik Restauratora, Przegląd Gastronomiczny, portale internetowe Kucharze.pl, Papaja.pl i Newgastro.pl oraz Agencję Public Relations – Smarten PR, która stworzyła specjalną aplikacje mobilną dla gastronomii. We wszystkich tych mediach będzie można wkrótce zobaczyć fotoreportaże z naszego wydarzenia.
Przebieg eventu CHEF CULINARY CUP można również obejrzeć na fan page’u na : PROFESJONALIŚCI OD KUCHNI.