Gastro Meeting – jedyna taka konferencja dla branży HoReCa
Rozmowa z Rafałem Krzyckim – organizatorem cyklicznej konferencji Gastro Meeting, adresowanej do branży HoReCa, pomysłodawcą i organizatorem formuły Business Speed Dating w Polsce.
Na rynku odbywa się dużo konferencji i eventów dla branży HoReCa. Czym Gastro Meeting różni się od innych?
Gastro Meeting jest jedyną konferencją branżową, której merytoryczna część tworzona jest przez samych restauratorów i osoby ściśle związane z branżą HoReCa. Postawiliśmy na scenę otwartą. Chcieliśmy, żeby to restauratorzy powiedzieli nam, jakie tematy są dla nich najciekawsze i o czym chcą rozmawiać. Tak zrodził się pomysł konkursu Expert Gastro Meeting, który pomógł nam wybrać zagadnienia, jakimi żyje dzisiejsza gastronomia. Swoją wiedzą podzielą się doświadczeni eksperci i praktycy działający w branży. W takcie konferencji słuchacze ocenią poszczególne prezentacje, a prelegent z najwyższą notą otrzyma tytuł Experta Gastro Meeting oraz nagrodę finansową. To wszystko tylko u nas.
Jakie tematy/zagadnienia będziecie poruszać podczas jesiennej edycji Gastro Meeting?
Mogę zapewnić, że otrzymaliśmy mnóstwo ciekawych zgłoszeń. Będą niespodzianki, bo pojawią się zagadnienia nigdzie wcześniej nieprezentowane, aczkolwiek istotne dla biznesu gastronomicznego. Na pewno nie zabraknie rozmów o zarządzaniu personelem, aspektach prawnych związanych z prowadzeniem restauracji, obsłudze klienta, marketingu czy sytuacjach kryzysowych, z którymi borykają się osoby działające w gastronomii. Nowością będzie kategoria „FuckUp Story” – jeśli chcecie posłuchać jak nie robić biznesu, koniecznie przyjdźcie na naszą konferencję.
Formuła Business Speed Dating wdarła się przebojem do biznesowego świata. Dlaczego cieszy się tak dużym zainteresowaniem?
Business Speed Dating to szybkie, bezpośrednie spotkania dostawców produktów i usług z osobami, które odpowiadają za zakupy po stronie klienta. Jestem pomysłodawcą i organizatorem Business Speed Dating w Polsce. Zorganizowałem już ponad 10 000 takich spotkań. Podczas konferencji, w ciągu jednego dnia, takich rozmów odbywa się kilkaset. I o to właśnie chodzi. Dostawca nie traci czasu i pieniędzy na podróże po kraju, może przedstawić swoją ofertę wielu potencjalnym klientom. Dla kupców to także wielka oszczędność czasu i szansa na nawiązanie kontaktów biznesowych. Dodatkowo, żeby spotkania były jak najbardziej profesjonalne, przygotowaliśmy konkurs dla kupców. Trzy osoby które otrzymają najwyższe noty za prowadzenie rozmów z dostawcami, zdobędą tytuł „Professional Buyer”. Oceniane będą m.in.: wymiana danych kontaktowych i szczegółów ewentualnej współpracy oraz decyzyjność – wszystko co jest niezbędne przy tego typu rozmowach handlowych. Laureat otrzyma też nagrodę finansową.
Od wielu lat współpracuje Pan z branżą HoReCa. Jak zmieniła się na przestrzeni tych lat?
Coraz częściej jadamy poza domem, wydajemy na to więcej pieniędzy, mamy też większe oczekiwania i wymagania. Przed branżą gastronomiczną bardzo dobry czas. Mówię tu nie tylko o operatorach rynku, czyli restauratorach, właścicielach kawiarni i pubów, ale także o dostawcach. Firm pomagających prowadzić biznes gastronomiczny jest coraz więcej; działają bardzo profesjonalnie, wprowadzają na rynek mnóstwo nowych produktów i usług. Warto ich docenić. Dlatego zorganizowaliśmy konkurs dla dostawców – pod hasłem „The Best Innovation”, w którym to restauratorzy wybiorą najciekawszy produkt lub usługę wprowadzoną na rynek HoReCa. Zwycięzca otrzyma wyróżnienie, które będzie mocnym narzędziem marketingowym.
Czy konferencje branżowe są alternatywą dla targów?
Zdecydowanie tak. W dobie Internetu koncepcja targowa wyczerpuje się. Targi odwiedza coraz mniej profesjonalistów, o czym głośno mówią sami wystawcy. Idea naszych konferencji polega na tym, że zapewniamy profesjonalistom merytorykę na najwyższym poziomie i to właśnie dla tej potężnej dawki wiedzy właściciele oraz menadżerowie lokali gastronomicznych i sieci restauracji tak chętnie uczestniczą w konferencjach. Jeśli są uczestnicy, to są też dostawcy, którzy będą chcieli się z nimi spotkać, a jeśli spotkania biznesowe to tylko w formule Business Speed Dating. Jest to wręcz „odwrócona” formuła targowa – tu kupujący oczekują na dostawców przy swoich stanowiskach. Zatem ani jedna, ani druga strona tej potencjalnej transakcji nie traci czasu na poszukiwania.
Z badań/raportów rynkowych wynika, że polska gastronomia prężnie się rozwija. Jakie nowinki/trendy zawładnęły dzisiejszą gastronomią?
Mówiąc o nowościach w gastronomii, nie mogę nie wspomnieć o serwisach do składania zamówień online czy też usługach dostawy realizowanych przez podmioty trzecie. Taki jest dziś trend i coraz więcej restauratorów korzysta z tego typu usług. Rynek dostaw (przez firmy zewnętrzne) jest jeszcze młody, działa tu kilka firm polskich i światowych potentatów. Trzymam mocno kciuki szczególnie za polskie firmy. Z kilkoma jestem w kontakcie, oferując pomoc w promocji ich usług.
Czy branża HORECA znalazła swoje miejsce w świecie Internetu?
Oczywiście, najlepszym przykładem są wspomniane serwisy do składania zamówień online. Młode pokolenie korzysta z tego bardzo chętnie, starsi powoli się do nich przekonują. Poza tym bardzo przydatne są serwisy oceniające jakość lokalu i jego serwis. Sam, gdy jestem w podróży i chcę zatrzymać się gdzieś na jedzenie, wcześniej szukam lokalu w okolicy i od razu sprawdzam opinie na jego temat w Internecie. Jestem pewien, że pojawi się jeszcze wiele usług internetowych, które podbiją nasze serca. Właśnie takich rozwiązań szukamy i chcemy je pokazywać na naszych konferencjach.
Gastro Meeting to m.in. warsztaty i szkolenia. Z czego chcą się doszkalać przedstawiciele branży gastronomicznej?
Oczekiwania branży są zmienne, tak jak zmienia się ten rynek. Dziś restauratorzy chcą rozmawiać o zarządzaniu personelem, marketingu, aspektach prawnych, sytuacjach kryzysowych czy obsłudze klienta. Dlatego tworząc program naszych konferencji, wychodzimy im naprzeciw. Jako organizator Gastro Meeting słuchamy branży i skupiamy się na tematach, które są istotne tu i teraz.
Najbliższa konferencja Gastro Meeting odbędzie się 28 listopada w hotelu Double Tree by Hilton. Uczestnictwo dla restauratorów jest bezpłatne. Szczegóły na www.gastro.bsdpoland.pl