Zespół Stalgast tworzą ludzie od lat związani z gastronomią. Wielu z nich zna tę branżę także od kuchni. Mimo eksperckiego podejścia do naszych Klientów na co dzień, sytuacja związana z Covid-19 zaskoczyła nas wszystkich. Zastanawialiśmy się, w jaki jeszcze sposób możemy wspomóc naszą rodzimą branżę, poza działalnością Stowarzyszenia Przyszłość Dla Gastronomii. Owocem tych przemyśleń stał się ebook, poradnik którego ideą przewodnią jest przekazanie restauratorom impulsu do działania oraz zainspirowanie do stworzenia nowej koncepcji na siebie. Podpowiedzi jak i dlaczego swoje długoterminowe biznesplany należy zmienić na krótkoterminowe, sezonowe.
W poradniku znalazły się rozdziały związane z psychologią działania społeczeństwa w sytuacjach kryzysów, przykładowe koncepty kulinarne gotowe do wdrożenia, obszernie omówione kwestie higieny, bezpieczeństwa oraz podejścia Sanepidu do punktów mobilnych jak również wiele cennych wskazówek, z konkretnymi przykładami dotyczącymi działań marketingowych.
Całość to 70 stron wiedzy, pomysłów i inspiracji.
W ebooku znajdują się bonusy w wersji do druku: 10 dobrych praktyk na kuchni oraz 10 dobrych praktyk na sali.
Zapraszamy do przeczytania kilku fragmentów ebook’a poniżej oraz pobrania go bezpłatnie w całości tutaj: https://stalgast.link/impuls/
1. „(…) Podczas kryzysu, gdy wiele branż odczuło znaczne spadki sprzedaży, redukowało ilość osób zatrudnionych – branża kosmetyczna odczuła wzrosty swoich obrotów. Najlepiej wówczas sprzedawanym produktem kosmetycznym okazała się być szminka. Na tej podstawie stwierdzono, że w obliczu kryzysu społeczeństwo rezygnuje z drogich dóbr luksusowych zastępując je znacznie tańszymi, ale nadal dającymi namiastkę luksusu. Szminka stała się metaforą produktów tańszych, ale nadal dających poczucie utrzymania statusu społecznego. (…)”
2. „(…) Stabilizacja w obecnej sytuacji będzie bardzo trudna do osiągnięcia, a dążenie do niej nie będzie drogą do wyjścia z kryzysu. Tylko wprowadzaniem ciągłych zmian i nowych rozwiązań wyjdziemy poza własne schematy, dostosujemy się do panującej sytuacji i zaproponujemy naszym Gościom coś nowego (…)”
3. „(…) W świetle prawa prowadząc handel obwoźny – sprzedaż w wyznaczanych miejscach z ruchomych punktów sprzedaży, namiotów, straganów – trzeba mieć zarejestrowaną działalność w Urzędzie Miasta i/lub Gminy, a chęć sprzedaży żywności np.: z środków transportu (pojazdów np. food truck) zgłosić właściwemu organowi, zarejestrować i uzyskać zatwierdzenie przez właściwego miejscowo państwowego powiatowego inspektora sanitarnego. Jeśli planujemy sprzedaż z dostosowanej przyczepy, pojazdu musi on zostać (…)”
4. „(…) Ogródki i namioty przed lokalem
Jeśli masz ogródek lub możliwość postawienia przed lokalem stacji lub namiotu koniecznie wykorzystaj to jako swój atut. Spacerowicze wokół Ciebie to Twoi potencjalni Klienci.
Z wieloma inspiracjami z poprzedniego rozdziału łatwo wyjdziesz na zewnątrz kusząc przechodniów zapachem świeżej kawy, croissantów czy kiełbaski z grilla. Tym samym dasz im komfort nie grupowania się na małej powierzchni lokalu. Pomyśl o aranżacji samego ogródka, zapewne odległości miedzy stolikami ureguluje Rząd, ale od siebie zwiększony komfort możesz zapewnić np. roślinnością. Uwagę przechodniów może zwrócić także Twoja reklama w formie (…)”
5. „(…) Zadbaj o swoją wizytówkę Google w aplikacji „Moja firma”. Sprawdź czy wszystkie dane dotyczące kontaktu z Tobą oraz pinezka wskazująca lokalizację są aktualne. Zweryfikuj czy w opcjach zaznaczyłeś, że oferujesz dowozy/wynosy. Google Maps podczas pandemii wprowadziło nową funkcję. W aplikacji można teraz wyszukać restauracje, które oferują sprzedaż z dowozem i/lub na wynos. Dodatkowo w aplikacji moja firma możesz dodawać „Wpisy” (oferta, wydarzenie, produkt), które pomogą Ci lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukań organicznych. Jeśli planujesz rozwinięcie swojej działalności o food truck pamiętaj, aby (…)”