Informacja prasowa
Na trzecim tegorocznym Gault&Millau Tour będziemy gościć ponad 150 szefów kuchni z Małopolski, Podkarpacia, Bieszczad i Górnego Śląska. Spotkamy się 4 września br. w restauracji l’atmosphere w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport w Balicach. Podczas wydarzenia będzie można podpatrzeć najnowsze trendy kulinarne i poszukać inspiracji obserwując kolegów i koleżanki po fachu. Jak co roku zostaną też wręczone regionalne nagrody dla najlepszych szefów w pięciu kategoriach, m.in. Szefa Roku i Młodego Talentu.
Spotkanie odbędzie się w l’atmosphere – obszernej, eleganckiej i pięknie oświetlonej restauracji, która znajduje się w hotelu Hilton Garden Inn Kraków Airport naprzeciwko wejścia do budynku lotniska. Szefem kuchni jest Miłosz Kowalski – utalentowany i nagradzany propagator polskiej kuchni i regionalnych produktów. Menu restauracji jest przemyślane, niezbyt długie i nowatorskie, a fantazja szefa kuchni i jego umiejętności łączą w zgrabną całość rozmaite smaki i tekstury.
W l’atmosphere spotkają się szefowie kuchni z województw małopolskiego, podkarpackiego i śląskiego. Wydarzenie ma charakter networkingowy. Nagrodzeni w pięciu kategoriach szefowie: Szef Kuchni Tradycyjnej, Kobieta Szef, Młody Talent, Szef Jutra i Szef Roku zaprezentują swoje popisowe dania.
W spotkaniu wezmą także udział partnerzy Gault&Millau Polska – firmy oferujące m.in.produkty i usługi dla branży gastronomicznej. W tym roku podczas Tour w Krakowie będą obecni: Callebaut (największy na świecie producent czekolady), Cheman (producent profesjonalnej odzieży gastronomicznej), Debic (producent wysokiej jakości produktów nabiałowych), Gastro Magic (największa w Polsce wypożyczalnia sprzętu gastronomicznego), Jaguar (producent luksusowych samochodów), Makro (sieć sklepów z najwyższej jakości produktami spożywczymi) i Marine Harvest (światowy lider w przetwórstwie łososi) oraz gościnnie: Diluva Foie Gras (producent oferujący szeroki wybór produktów z kaczki, gęsi, jagnięciny i trufle), Pstrąg Ojcowski (ze stawów znajdujących się w sercu Ojcowskiego Parku Narodowego) oraz Cydry Smykan (cydry opracowane według autorskich receptur z sadów w Beskidzie Wyspowym).
Dla szefów kuchni odwiedzenie stoisk partnerów jest zawsze okazją do zapoznania się z najnowszymi produktami i do nawiązania współpracy biznesowej.
Ideą Gault&Millau Tour jest stałe i kompleksowe podnoszenie poziomu kulinarnego w Polsce, a celem spotkań w czterech regionach jest integrowanie środowiska gastronomicznego oraz tworzenie płaszczyzny do wymiany wiedzy i doświadczeń. Ważnym elementem Tour jest także podkreślanie unikalnego charakteru kultury i tradycji danego regionu, poprzez jego kuchnię i regionalne produkty, które w swoich daniach wykorzystują nagrodzeni szefowie.
Więcej informacji na profilu Gault&Millau Polska na Facebooku: https://www.facebook.com/gaultmillaupolska/
Kontakt dla mediów:
Monika Bębnowska
PR & Social media Coordinator
m. 502 053 468, monika.bebnowska@tastehunter.org
Żółty przewodnik Gault&Millau powstał ponad 50 lat temu we Francji. Dyktuje trendy kulinarne w kilkunastu krajach świata i jest ogólnoświatowym źródłem informacji o tym, gdzie warto jeść. Najlepsze restauracje wyróżniane są kucharskimi czapkami Q. Ich liczba wskazuje na rangę restauracji i poziom serwowanych dań.
Gault&Millau Polska wydaje przewodnik od 2015 roku – przybliża najlepsze restauracje w kraju, ciekawe miejsca noclegowe oraz poleca najlepsze lokalne produkty. Każdego roku zespół kilkunastu całkowicie anonimowych inspektorów skrupulatnie ocenia około tysiąca miejsc w Polsce. Do przewodnika trafia mniej niż połowa i są to prawdziwe „perły gastronomiczne”. Gault&Millau Polska promuje także szefów kuchni, pracujących nad pielęgnowaniem tradycyjnych polskich smaków oraz propaguje świetnej jakości produkty i ich producentów. Więcej informacji: https://www.facebook.com/gaultmillaupolska/ oraz na stronie https://www.gaultmillau.com/