Tegoroczny Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie zgromadził ponad 13 tysięcy osób. Oprócz licznych spotkań autorskich i wydarzeń kulturalnych, dużym zainteresowaniem festiwalowych gości cieszyły się również warsztaty kulinarne sokołowskiej Akademii Smaku – „Gotowanie z literaturą”.
Warsztaty poprowadzili dwaj szefowie kuchni Sokołów – Dominik Moskalenko i Łukasz Konik – we współpracy z paniami z Koła Gospodyń Wiejskich w Bodaczowie. Wspólnie przygotowywali regionalne dania, oparte na tradycyjnych recepturach, których popularyzacją zajmują się członkinie Koła. Każdego dnia przygotowywana była inna potrawa, między innymi: bigos roztocki, leniuszki z gulaszem wieprzowym, tarciuch, pierogi pieczone po bodaczowsku, świeżonka podawana z domowym chlebem i smalcem. Festiwalowi goście mieli okazję nie tylko poznać smak regionalnej kuchni Roztocza i tajniki przygotowania poszczególnych dań, ale też czynnie uczestniczyli we wspólnym gotowaniu.
Idea Festiwalu Stolica Języka Polskiego – stojąca w opozycji do codziennego pośpiechu i wielkomiejskiego zgiełku – doskonale łączy się z wartościami promowanymi przez Akademię Smaku Sokołów. Nieśpieszne odkrywanie nowych smaków, korzystanie z wysokiej jakości produktów, czerpanie przyjemności z każdego posiłku – to filary działalności sokołowskiej Akademii Smaku.
Więcej o aktywności Akademii Smaku Sokołów na stronie
http://www.smakidobregozycia.pl/akademia-smaku
Dodatkowych informacji udzielają:
Aleksandra Chalimoniuk
Manager ds. PR i Komunikacji Sokołów S.A.
aleksandra.chalimoniuk@sokolow.pl
Tel. +48 795506274
O firmie Sokołów S.A.
SOKOŁÓW S.A. to lider i najbardziej rozpoznawalna marka w branży mięsnej w Polsce, znana i ceniona za granicą. Do najsilniejszych marek spółki należą Sokoliki, Gold, Uczta Qulinarna, Naturrino, Darz Bór. Główna siedziba spółki znajduje się w Sokołowie Podlaskim. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu i Tarnowie. Spółka posiada również biuro w Warszawie.
Grupa SOKOŁÓW S.A. od lat jest prekursorem zmian i wyznacza nowe standardy w branży przetwórstwa mięsnego. Do produkcji wykorzystuje surowce najwyższej jakości, w dużej części pozyskiwane w ramach programów współpracy z hodowcami. Produkcja odbywa się zgodnie z wymaganiami uznanych międzynarodowych standardów IFS oraz BRC. Wszystkie zakłady posiadają certyfikat ISO14001, potwierdzający spełnianie najwyższych wymagań dotyczących środowiska.
SOKOŁÓW S.A. od lat zajmuje wysokie pozycje w rankingach. Według Rankingu Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita, marka Sokołów jest najcenniejszą i najsilniejszą polską marką w branży mięsnej. Marki produkowane w Grupie SOKOŁÓW zdobyły m.in. nagrodę “Ulubiona Marka 2015”, Godło „Teraz Polska”, Nagrodę Kupców Polskich “Złoty Paragon” i “Przeboje FMCG”. Firma została też dwukrotnie wyróżniona w ogólnoeuropejskim badaniu European Trusted Brands (Superbrands 2013 i 2014). Najnowsze marki, “Naturrino” i “Uczta Qulinarna” zostały nagrodzone Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich.