Na rynek HoReCa trafiła pierwsza edycja Kalendarza Smarten z Szefami kuchni i cukierni. W projekcie wzięło udział ponad 20 polskich osobowości kulinarnych. Pomysłodawcom tego przedsięwzięcia chodziło o pokazanie Szefów kuchni i cukierników w nieco innych sytuacjach, niby poza kuchnią ale jednak w konwencji kulinarnej. Kolejne karty kalendarza odsłaniają różne oblicza szefów, którzy pokazali podczas dwóch dni sesji zdjęciowej, że mają poczucie humoru i dystans do siebie. Nie tylko świetnie pozowali ale doskonale bawili się podczas pojedynczych ujęć. W kalendarzu Smarten połączono młodość z długoletnim doświadczeniem i niekwestionowanymi autorytetami polskiej gastronomii. Kalendarz nie jest produktem komercyjnym, trafi do szkół gastronomicznych, szefów kuchni, restauracji, hoteli i naszych Partnerów w całej Polsce. Część nakładu zostanie przeznaczona do licytacji, a zebrane pieniądze wykorzystane zostaną w różnych akcjach charytatywnych, jak SOS Wioski dziecięce czy finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.
Pomysł na kalendarz z Szefami w roli głównej nie jest przypadkowy. Od kilkunastu lat Agencja Smarten związana jest ze środowiskiem szeroko pojętej gastronomii. Na co dzień współpracuje z restauracjami, hotelami oraz dba o wizerunek niejednego szefa kuchni. Z pasji i wieloletniego doświadczenia powstała firma Smarten specjalizującą się w usługach dla branży HoReCa i FMCG w zakresie consultingu i public relations.
Kalendarz Smarten jest wyjątkowy i jedyny w swoim rodzaju ze względu na osoby, które wzięły udział w projekcie. Szefowie kuchni i cukierni to wspaniali ludzie, którzy codziennie podejmują wyzwania, łączą siły, pomysły i entuzjazm, promując polską kuchnię i troszcząc się o edukację młodego pokolenia kucharzy.