„Polska od Kuchni” akcja promująca gastronomię startuje z XII edycją konkursu!

Fundacja WIP Warto im Pomóc już po raz dwunasty organizuje akcję rekomendującą gastronomię „Polska od Kuchni”. Akcja przebiega pod hasłem „Wrócę tu!”. Konkurs szczyci się poparciem władz miast oraz województw, a także posiada szeroką oprawę medialną. Po raz drugi zostaną również przyznane godła promocyjne CHEFS CHOICE dla produktów polecanych dla gastronomii.

27 lutego br. ruszyła kolejna edycja akcji „Polska od Kuchni” organizowanej przez Fundację WIP Warto im Pomóc. Po raz XII będziemy nagradzać Złotym Widelcem najlepsze restauracje w całej Polsce. Powodzenie akcji w latach ubiegłych potwierdza potrzebę prowadzenia rankingów także w branży gastronomicznej. Sprzyja to rozwojowi przedsiębiorczości na bardzo konkurencyjnym rynku, służy podnoszeniu standardów i zachęca do odwiedzania miejsc o sprawdzonej renomie. W dotychczasowych jedenastu edycjach akcji nominowanych było ponad 3 800 restauracji, 1119 z nich uczestniczyło w akcji, 420 laureatów odebrało nagrodę Złotego Widelca. Siedmiu restauracjom przyznano wyróżnienie TOP BRAND ZLOTEGO WIDELCA. W zeszłym roku po raz pierwszy raz zainicjowano projekt CHEF’S CHOICE (wybór szefów kuchni) dla najlepszych produktów do gastronomii. Pierwszym laureatem został SER BURSZTYN- firmy SPOLMLEK. Tegoroczna akcja odbywa się w niezmienionej formule. Restauracje, które chciałyby się znaleźd w gronie najlepszych, mogą zgłaszać się do 20 marca 2023 roku za pośrednictwem formularza znajdującego się na stronie konkursu www.polskaodkuchni.com.pl. Formularz Zgłoszenia oraz komplet dokumentów dotyczących uczestnictwa w konkursie, w tym podstemplowany Bon konsumpcyjny dla jurora konkursu należy przesłać drogą mailową na adres biuro@polskaodkuchni.com.pl Tegoroczna Gala wręczenia nagród Złotego Widelca odbędzie się 27 kwietnia br. w Warszawie w AIRPORT HOTEL OKĘCIE. Partnerem merytorycznym konkursu jest Europejskie Stowarzyszenie zrzeszające kucharzy i szefów kuchni w Zjednoczonej Europie, polski oddział Euro-Toques Polska (ETP) oraz Stowarzyszenie Kucharzy Polskich.

Organizatorem akcji „Polska od Kuchni” jest Fundacja WIP Warto im Pomóc, która prowadzi trzy projekty. Projekt „Polska od Kuchni”, którego celem jest upowszechnianie zasad zdrowego stylu życia oraz promowanie gastronomii w Polsce. Konkurs WIKTORIA – Znak Jakości Przedsiębiorców – promocja etyki i rzetelnego wykonywania działalności gospodarczej. Projekt WIP Warto im Pomóc – Fundusz pomocy osobom niepełnosprawnym rozpoczynającym działalność gospodarczą.

Celem akcji „Polska od Kuchni” jest zarekomendowanie najlepszych restauracji, przedstawienie gastronomii jako produktu turystycznego miasta czy regionu, wytyczenie gastronomicznych tras w mieście, przekierowanie strumienia konsumentów do miejsc o sprawdzonej renomie – do restauracji nagrodzonych Złotym Widelcem, promowanie i wykreowanie potraw regionalnych, prezentacja kuchni z różnych regionów świata.

Jurorami akcji są eksperci z Fundacji WIP oraz osoby ze strony Partnerów, znamienite osoby ze świata kultury, nauki i mediów oraz wybrani blogerzy kulinarni, którzy w oparciu o regulamin dokonują oceny restauracji. Jurorzy przekazują organizatorowi oraz Kapitule recenzje restauracji zawierające ocenę uwzględniającą: menu i forma prezentacji menu, ocena serwowanych dao wraz z formą podania i wyglądem posiłku, smak, dodatkowo premiowane jest danie specjalne promowane w menu, lokal i jego klimat, aranżacja wnętrz, jakość obsługi oraz czas oczekiwania na obsługę, umiejętność doradzania klientowi w wyborze dań, wygląd personelu, sposób podawania rachunku. Informacja na temat Akcji „Polska od Kuchni” wraz z listą zwycięskich restauracji co roku jest umieszczana na stronach internetowych patronów medialnych konkursu, stronie konkursowej oraz w social mediach.

PATRPNI MEDIALNI KONKURSU: NEWS GASTRO, PORTAL GASTRONOMICZNY PAPAJA, MAGAZYN RESTAURACJA, MAGAZYN SZEF KUCHI, MAGAZYN PRZEGLĄD PIEKARSKI I CUKIERNICZY, MAGAZYN MISTRZ BRANŻY, P0ORADNIK RESTAURATORA, MAGAZYN BIZNES RESTAURACJE & CATERING.

PARTNER GŁÓWNY MUSZYNIANKA .

W dotychczasowych edycjach udział brali Partnerzy: GASTRO MAGIC WYPOŻYCZALNIA, PRYMAT, ŻYWIEC ZDRÓJ, Browar CIECHAN, Browar TENCZYNEK, DE GUSTA BEER, Nalewki Staropolskie Karol Majewski, KGH POLSKA, SADVIT, BUKAT, marka BACZEWSKI, BONITO CAFEE, HELLO CAFE, FORNETTI, GRUPA DELUXE, BAHSLSEN, MARANI, DE GUSTA BEER, WINESTORE, CENTRUM WINA, KGH POLSKA, AVIKO, Firma JACKIEWICZ Hajnówka, SADVIT, HELLO CAFE, JULIUS MEINL, WINESTORE, KRAINA SERÓW, ODKUPIENIE WIN, MASARNIA DRESZLER, KRAINA SERÓW, SKARBY SEROWARA, LAZUR., GROCHOWICA,

Więcej informacji na temat konkursu www.polskaodkuchni.com.pl oraz www.stowarzyszeniekucharzy.pl/chefs-choice/

Organizator Akcji „Polska od Kuchni”
FUNDACJA WIP WARTO IM POMÓC
tel. 22 897 67 42
e-mail: biuro@polskaodkuchni.com.pl