Rusza nowy program MAKRO ,,Szef dla Młodych Talentów”

Sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska  rozpoczyna program ,,Szef dla Młodych Talentów”. W ramach inicjatywy organizowane będą staże dla absolwentów szkół gastronomicznych oraz warsztaty kulinarne skierowane do uczniów i młodych kucharzy.

KV szef dla mlodych talentow 20_07 2,,Szef dla Młodych Talentów” to projekt wspierający przyszłych szefów kuchni, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w karierze. Filarami, które składają się na program są:   płatne staże w MAKRO  oraz Miksery Kulinarne, czyli cykl spotkań edukacyjnych dla uczniów szkół gastronomicznych.

Dla absolwentów szkół gastronomicznych MAKRO przygotowało 3-miesięczne, płatne staże. Przez dwa pierwsze miesiące stażyści będą uczestniczyć w warsztatach i praktykach, organizowanych w ośmiu miastach: Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Lublinie, Katowicach, Łodzi i Wrocławiu. Ostatni miesiąc poświęcony zostanie na szkolenia w trybie indywidualnym pod okiem szefa kuchni i trenera w stołecznej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO, prowadzonej przez Pawła Serafina. Program stażowy daje możliwość gruntownego pogłębienia wiedzy produktowej, poznania nowoczesnych technik kulinarnych, ale także zasad prowadzenia biznesu gastronomicznego. Jednocześnie „Szef dla Młodych Talentów” jest odpowiedzią na zapotrzebowanie młodych ludzi szukających dodatkowych możliwości edukacji pogłębiających i rozszerzających to, czego mogą nauczyć się w szkole. MAKRO od wielu lat wsłuchuje się w głosy przyszłych adeptów sztuki kulinarnej, a realizowane przez firmę projekty edukacyjne przechodzą ewolucję tak, by jak najpełniej spełniały oczekiwania tych, którzy za kilka lat będą decydować o kierunkach branży kulinarnej.

Pierwszym krokiem w rekrutacji do programu „Szef dla Młodych Talentów” jest przesłanie wypełnionej ankiety oraz odpowiedzi na pytanie ,,Dlaczego chcę odbyć staż w MAKRO?”. Kandydaci zakwalifikowani do kolejnego etapu zmierzą się w kulinarnym konkursie, który ostatecznie wyłoni uczestników programu. Aplikować można poprzez stronę internetową makro.pl oraz pracuj.pl.

W ramach ,,Szefa dla Młodych Talentów” organizowane będą również warsztaty kulinarne skierowane do uczniów i młodych kucharzy, które poprowadzą  znani i doświadczeni szefowie kuchni, będący laureatami Żółtego Przewodnika Gault & Millau. Pierwszy Mikser Kulinarny, zorganizowany specjalnie dla uczestników Mistrzostw Młodych Kucharzy 2016, poprowadzi 18 listopada br. Paweł Oszczyk. Tematem przewodnim spotkania będą ryby i owoce morza. Ścieżki rozwoju kariery kucharza zaprezentuje Dorota Minta z agencji doradztwa personalnego Chef Hunters. Misją Mikserów Kulinarnych jest edukacja, ale także umożliwienie młodzieży spotkania z najlepszymi polskimi szefami kuchni. Szczegółowe informacje o programie dostępne są na stronie makro.pl

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 25 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 110 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku obrotowym 2014/2015 sprzedaż na poziomie około 30 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku finansowym 2014/2015 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 59 mld euro. Firma zatrudnia około 220 tysięcy pracowników i działa w ponad 2200 halach w 29 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry – międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego – Media Markt, Saturn – lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz hipermarketów  Real.

Dodatkowych informacji udziela:

Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
Tel.: 22 5000 986
E-mail: magdalena.figurna@makro.pl