Woda – źródło sukcesu

Im szybciej żyjemy, tym bardziej tęsknimy za slow food i slow life. Co więcej – jesteśmy w stanie za to zapłacić!

IM PROŚCIEJ, TYM LEPIEJ13_06_zyw_04

Obecne trendy jednoznacznie wskazują, że konsumenci coraz większą wagę przywiązują do jakości życia i jakości produktów, z których korzystają. To oznacza, że interesuje ich nie tylko atrakcyjna etykieta, ale również skład i pochodzenie produktów, które wybierają. Stąd też chętniej sięgają, po to, co wiarygodne i sprawdzone. To samo zjawisko dotyczy segmentu gastronomicznego. Konsumenci w coraz większym stopniu oczekują dań przyrządzonych z produktów świeżych, naturalnych, ekologicznie czystych. Jednocześnie trudno jest im obiektywnie zweryfikować, czy serwowane dania spełniają te kryteria. Pole do popisu ma tu personel restauracji. Powinien informować o pochodzeniu składników i sposobie przygotowania dań. Może też spontanicznie zachęcać gości do wypróbowania szczególnie zdrowych pozycji w karcie.

BEZCENNA WODA

Doskonale sprawdza się tu również woda! To esencja poszukiwanych przez konsumentów wartości, idealnie wpisująca się w prozdrowotny trend. Pasuje do wszystkich potraw i serwowana może być o każdej porze roku – ze szczególnym uwzględnieniem sezonu letniego, kiedy jej konsumpcja znacznie rośnie.

Serwując wodę, należy pamiętać o jej odpowiedniej ekspozycji, która poprawia percepcję tego napoju w oczach konsumenta. Zacznijmy od szklanej karafki – jej obecność na stole kojarzy się z elegancją i kulturą śródziemnomorską, zapewniając odpowiedni nastrój. Warto zwrócić uwagę na odpowiednią – oscylującą wokół 10oC – temperaturę serwowania. Na życzenie klienta możemy podać wodę z kostkami lodu, pamiętając jednak, by były one zrobione z wody, którą serwujemy. Inną ciekawą i niestandardową możliwością jest podanie wody z kostkami lodu z zamrożonymi wewnątrz kawałkami owoców. Kolejny krok to odpowiednie dodatki – podbijające wrażenia smakowe i estetyczne. Tu znakomicie sprawdzają się orzeźwiające listki mięty, plasterki cytryny lub limonki oraz owoce sezonowe, np. truskawki, maliny i jeżyny.

MARKA PRZEDE WSZYSTKIM

Marka wody ma znaczenie – klienci cenią sobie wybór, nie tylko pomiędzy wodą gazowaną i niegazowaną. Kelner, przyjmując zamówienie, ma szansę doprecyzować preferencje gościa lub zasugerować polecaną wodę. Idealnym wyborem jest tu Żywiec Zdrój. To marka o wieloletniej tradycji, oferująca najwyższej jakości wodę pochodzącą z ekologicznie czystych terenów w otulinie Żywieckiego Parku Krajobrazowego i najchętniej wybierana przez konsumentów marka w Polsce*. Woda Żywiec Zdrój polecana przez ekspertów na co dzień i dla każdego to również marka nr 1 dla restauratorów. Nie przez przypadek – tam, gdzie pojawia się Żywiec Zdrój, tam sprzedaż wody rośnie nawet o połowę**!

Poza wyborem marki i odpowiednim sposobem serwowania wody, bardzo ważna jest estetyka karafek oraz szklanek, z których korzystamy. Szkło powinno być adekwatnie dobrane do zastawy i klimatu restauracji. Najlepiej, aby było również ozdobione logo zaufanej marki wody. Czas spędzony w restauracji to coś znacznie więcej niż konsumpcja posiłku czy odbycie spotkania. To unikalne doświadczenie, które może zaowocować poczuciem satysfakcji i chęcią powrotu do lokalu. Jak widać, kluczową rolę może odegrać najprostszy z dodatków, czyli woda. Warto o tym pamiętać.

* Źródło: Żywiec Zdrój S.A. za Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy spożywcze- małe, średnie i duże, sklepy winno-cukiernicze), sprzedaż wartościowa w PLN i wolumenowa w litrach kategorii wody butelkowanej (z uwzględnieniem tzw. wód smakowych) w skumulowanym okresie I-XII 2015 w kategorii napojów bezalkoholowych (rozumianych jako suma: napojów gazowanych, energetycznych i izotonicznych, soków, nektarów, napojów niegazowanych, mrożonej herbaty i wody butelkowanej w tym tzw. wody smakowej).

** Źródło: Żywiec Zdrój S.A.